Brasseriets – Kølede saucer til det varme bord

Image

26. januar 2017
Stryhns lancerer ny innovativ serie af kølede premium saucer under Jensens Køkken brandet – Brasseriets saucer. Hermed udvides porteføljen af saucer i Stryhns seneste succesrige opkøb. Jensens Køkken giver virksomheden en helt ny platform for innovation i et saucemarked med stort vækstpotentiale.

Mens Danmark traditionelt har slået sig på pulversaucer, er ca. 80 % af alle saucer i vort naboland, Sverige, kølede saucer. Danmark er dog i stigende grad ved at gå væk fra brev og kolonialflasker og over til indbydende premium produkter på glas, flasker og bægre i kølemontren.

Mens pulversauce sætter sine begrænsninger for konsistens, så er der på kolonialflasker et holdbarhedshensyn, som sætter visse rammer for, hvad der kan lade sig gøre.
På køl kan disse udfordringer i højere grad imødekommes, og det giver mulighed for nye smage, råvarer, teksturer og serveringsformer.

Derfor har Stryhns i de seneste måneder arbejdet på lanceringen af en serie af kølede saucer, som udfordrer det traditionelle på både smag og konsistens. Serien lanceres under navnet Brasseriets, da et brasserie er kendetegnet ved at servere lækker og enkel mad, hvortil den gode sauce fuldender smagsoplevelsen. Brasseriets lanceres i tre varianter af bearnaise – Original Bearnaise, Økologisk Bearnaise, Chili Bearnaise samt en Pebersauce. Fælles for de fire saucer er en fyldig smag og en cremet konsistens, som sætter den professionelle koks signatur på maden derhjemme, og som gør sig lige så godt kold som lunet.

Næsten 60% af den sauce, som sælges i den danske dagligvarehandel, er den gule bearnaise.
Så med lanceringen af Brasseriets tre varianter af bearnaise samt en Pebersauce understøtter det vores ambition om at Jensens Køkken skal være hele Danmarks sauce-specialist. Dette kan vi kun lykkes med hvis vi hele tiden arbejder på at udforske, udfordre og udvikle vores portefølje af saucer.” Lars Bo Sthaalros Christiansen

Om Stryhns AS
Stryhns AS er i dag et mærkevarehus for mærkerne Stryhn’s Leverpostej, Graasten Salater, K-Salat, Jensens Køkken og Langelænder Pølser, som er resultatet af en række succesfulde opkøb. Virksomheden omsatte i 2017 for 695 mio. kr. indenfor dagligvare og foodservice sektoren og har ca. 400 medarbejdere fordelt på fem lokationer i Danmark.

Stryhns AS er aktivt medlem af DI Fødevarer og Mærkevareleverandørerne (MLDK) og er en del af den familieejet norske koncern Agra, der har aktiviteter i Norge, Sverige og Danmark.

Læs mere på www.stryhns.dk

For yderligere information:
Lars Bo Sthaalros Christiansen
Marketingdirektør, Stryhns A/S
+45 22 10 05 02

Maria Sennels
Pressekontakt
+45 21 46 00 77

Del denne nyhed